Nie masz pomysłów na różnorodne posty lub to, co publikujesz nie działa?
Wskazówki dla makijażystek
Praca wizażystki jest dość wdzięcznym tematem do pokazywania w mediach społecznościowych, które operują głównie na obrazach i wideo. Zdjęcia wykonanych prac, zdjęcia przed i po, rolki pokazujące metamorfozę – na pewno znasz to dobrze.
Jednak co w sytuacji, kiedy czujesz, że publikujesz w nich ciągle to samo i masz poczucie, że odbiorczynie tracą zainteresowanie Twoimi profilami, a Ty tracisz zapał.
Wówczas możesz zrobić kilka rzeczy:
1) Audyt swoich profili w mediach społecznościowych
Przysiądź do tego na spokojnie i sprawdź, co u Ciebie generuje zainteresowanie. Czy klientki Cię obserwują? Czy wiesz, że ktoś do Ciebie trafił właśnie poprzez social media? Jeśli tak, to co konkretnie przykuło uwagę i zachęciło klientkę właśnie do Ciebie? Jakie treści budzą zainteresowanie, a jakie nie? Jaki format, o jakiej porze?
Jak już poznasz odpowiedzi na te pytania, warto rozeznać się, jak do tematu podchodzą inne osoby z Twojej branży. Nie po to, aby kopiować jakieś rozwiązania do siebie – to zwykle nie działa – ale po to, żeby zyskać różne punkty odniesienia, inspiracje. Wyjść tylko ze swojej głowy.
2) Burzę mózgów nad tym, jak możesz dalej prowadzić swoje social media
Zanim zaczniesz, zrób sobie przynajmniej dzień przerwy po wykonaniu audytu. Twój umysł musi przetworzyć pozyskane dane, by podsunąć Ci rozwiązania. Daj mu na to czas!
Od razu dodam też, że pomocne będzie to, o czym pisałam w innym wpisie, czyli stworzenie kalendarza z pomysłami na to, jakie usługi można wykonywać i promować w jakim czasie w roku.
Zastanów się następnie, kim jest Twoja docelowa klientka. Jakie ma problemy, które Ty możesz rozwiązać dzięki swojej pracy i świadczonym usługom. Jakie może mieć wątpliwości powstrzymujące ją przed skorzystaniem z makijażu u Ciebie? Co może ją przekonać, rozwiać te wątpliwości? Jakie treści ją zainteresują?
Oraz z drugiej strony – co Ty chcesz pokazać potencjalnym klientom o sobie? Jakimi informacjami się dzielić, czym się pochwalić? W jaki sposób tworzyć wizerunek ekspertki w swoich social mediach?
Jestem pewna, że jeśli wykonasz solidny audyt, to wiele odpowiedzi na te pytania nasuną Ci się same.
I potem nic innego, jak tylko przekształcić je w tematy postów, które możesz potem wielokrotnie wykorzystywać, dostosowywać do pory roku i aktualnie promowanych usług.
Przykładem takich pomysłów/tematów postów może być: dodanie opinii zadowolonej klientki, zdanie relacji z warsztatów prowadzonych przez Ciebie lub takich, na których byłaś uczestniczką, by podnieść swoje kompetencje.
Kategorie wpisów
Rodzaje i cele postów można podzielić na wiele kategorii, np. posty budujące zaufanie lub pokazujące doświadczenie, wpisy z prezentacją oferty lub informacyjne, treści pokazujące kulisy pracy oraz portfolio. Do każdej kategorii można stworzyć przeróżne posty do social media.
A jeśli brak Ci inwencji lub czasu…
Gotowa lista pomysłów na posty do mediów społecznościowych makijażystki
Ja takich pomysłów na różnorodne posty stworzyłam aż 35. To więcej niż dni w miesiącu – zatem gdybym chciała, to na każdy dzień w miesiącu mam gotowy zarys na inny rodzaj posta. Jednak nie publikuję codziennie i przypuszczam, że Ty również nie. A to pozwala na jeszcze większą różnorodność i rotację rodzajów publikowanych treści.
Zebrane przeze mnie propozycje wydałam w formie krótkiego e-booka, który możesz znaleźć w moich sklepie. Jest w nim tylko konkret, który od razu możesz wykorzystać u siebie.
Zatem jeśli brakuje Ci pomysłu lub nie chcesz poświęcać czasu na burzę mózgów – zapraszam do zakupu. Ta niewielka inwestycja zwróci Ci się już przy pierwszej pozyskanej dzięki produktowi klientce!
Kalendarz publikacji makijażystki
Zacznij skutecznie działać w social mediach z pomocą kalendarza publikacji makijażystki! Brakuje Ci pomysłu na posty? A może tworzenie ich zajmuje za dużo czasu i Cię wypala? Kalendarz to rozwiązanie dla Ciebie!
Wiem, że ten produkt się sprawdza, bo dostaję feedback od makijażystek, które go już mają. Sprawdź sama jedną z opinii:
Pakiet plików usprawniających pracę makijażystek
Ten plik możesz kupić również w pakiecie Zawodowy niezbędnik makijażystki! To kompleksowe rozwiązanie zawiera aż 7 plików, które pomogą Ci rozwinąć swój biznes i usprawnić pracę!
PAKIET Zawodowy niezbędnik makijażystki
Najniższa cena z 30 dni: 157,00 zł.
Zyskaj wiedzę i narzędzia ułatwiające pracę, promocję swojej firmy i przyciąganie nowych klientek z Zawodowym niezbędnikiem makijażystki!
Zobacz pozostałe wpisy z poradami dla makijażystek:
- Rozwijaj swój biznes jako makijażystka z nowymi pomysłami na usługi
- Sposoby na zwiększenie dochodów i efektywne wykorzystanie pełnego tygodnia pracy, dzięki urozmaiceniu swojej oferty usług makijażystki.
- Jak uniknąć sezonowości w pracy makijażystki i cieszyć się pełnym kalendarzem przez cały rok
- Zaplanuj stabilność biznesu w pracy makijażystki i wykorzystaj różnorodne okazje w ciągu roku, by mieć klientki przez wszystkie 12 miesięcy.
- Spakuj swój kufer makijażystki z checklistą – bez stresu i pośpiechu
- Z tego artykułu dowiesz się, co zrobić, żeby pakowanie na zlecenia wyjazdowe było sprawne i pozbawione stresu. Ty i Twój kufer makijażystki będziecie gotowi na wszystko!
- Sposób dla makijażystek na szybkie notatki po makijażach próbnych ślubnych
- Sprawdź, jak tworzyć szybkie notatki po makijażu próbnym, które ułatwią Ci odtworzenie idealnego makijażu ślubnego dla Twoich klientek.